Når den skønne litteratur skal anmeldes, er der mange om buddet, og de mange fine forlag i Danmark er alle godt repræsenteret, eftersom der kommer mange titler ud til det læsende danske publikum på årlig basis. Mange forlag benytter sig af det fænomen, der ses som det at blogge om bøger, og der er mange bogbloggere ude i den store skov. Nogle er større end andre, og nogle har en interesse, mens andre går i en anden retning. Det er dejligt med denne alsidighed, og det er tydeligt, at Litteraturlinjers fokus er den verdenslitterære fauna, for her er det typisk de verdenslitterære klassikere, der bliver anmeldt. Det er med stor pondus og stort engagement, Litteraturlinjer kaster sig ud i forfatterportrætter og anmeldelse af litteratur. Det er en sand litteraturside, og en god blog om litteratur, som du er meget velkommen til at følge.

Anmeldelse af litteratur

Hvad er en bog anmeldelse, hvordan skriver man en god boganmeldelse? Er der nogen, der kan hjælpe mig med en anmeldelse af en bog?

Spørgsmålene er mange, og Litteraturlinjer kan garantere, at du kan få inspiration til din næste læseoplevelse, idet der er mange bøger at fordybe sig i. Der er lidt for enhver smag: klassikere, ny litteratur, autofiktion, postmoderne litteratur, surrealistisk litteratur, noveller, romaner, sydamerikansk litteratur, spansk litteratur, europæisk litteratur, kortromaner, fantasy, realisme. Der er snart ikke det, Litteraturlinjer ikke tilbyder. Du kan virkelig få dig et godt indblik i litteraturen ved at kigge forbi, og du skal naturligvis også vide, at du altid er meget velkommen til at kontakte manden bag denne bogblog, idet der jo er stor mulighed for at præge udvalget af anmeldelser. Har du en god idé til en anmeldelse, skal du ikke holde dig tilbage. Skriv da blot en besked.

Ny litteratur

Kigger du efter en anmeldelse af Jennifer Egan, af Yu Hua eller af Haruki Murakami, skal du ikke fortvivle, for det vil utvivlsomt være muligt at læse om de nye værker hos Martin og Litteraturlinjer, eftersom det er lynhurtig servicering, der er i højsædet her.

Martin Rytter Handberg - boganmeldelse - litteraturlinjer

Du skal blot klikke dig ind på bloggen og påbegynde læsningen. Ydermere kan det nævnes, at det kan være en god idé at følge Litteraturlinjer dels på Instagram og dels på Facebook, hvis du vil være med fremme forrest, når der er nyt på bloggen, eksempelvis.